Webové stránky Českého institutu pro supervizi ČIS popisují supervizi jako “samostatnou odbornou činnost, k jejímuž provádění je nutné mít léta praktické zkušenosti a úspěšně naplnit náročné podmínky supervizního výcviku. V neposlední řadě by měl být supervizor odborníkem, který je pro supervidovaného (supervidované) přirozenou a důvěryhodnou autoritou“.
Tímto se dostáváme k vlastnostem supervizora. Autoři Hawkins a Shohet (upraveno dle Gilberta a Evans) považují za nezbytné, aby měl supervizor tyto vlastnosti :
Flexibilita: v pohybu mezi teoretickými koncepcemi a užíváním široké škály intervencí a metod.
Pohled z mnoha perspektiv: schopnost vidět tuto situaci z různých úhlů pohledu.
Zmapování disciplíny, v níž provádí supervizi.
Schopnost pracovat napříč kulturami.
Schopnost usměrňovat a zvládat úzkost: svou vlastní i supervidovaného.
Otevřenost vůči učení: od supervidovaných i z nových situací, které vyvstanou.
Citlivost vůči otázkám širšího kontextu: působícího jak na terapeutický, tak na supervizní proces.
Vzdělanost v postupech proti utlačování: dokáže vhodně nakládat s mocí.
Humor, skromnost a trpělivost.
(Hawkins, Shohet, 2004, s. 52)
Hawkins a Shohet dále popisují „schopnost helikoptéry“. Což je velmi výstižně a vtipně pojmenovaná nejobtížnější dovednost, kterou supervize vyžaduje. Jedná se o schopnost přepínat svou pozornost mezi:
Klienty, které supervidovaní popisují.
Supervidované a jejich proces.
Váš vlastní proces a vztah tady a teď se supervidovanými.
Klienti v jejich širším kontextu (a pomoc supervidovaným dělat totéž).
Širší kontext instituce a otázky vztahů mezi institucemi.
(Hawkins, Shohet, 2004, s.53)